Verksamhetssystem socialtjänsten
För socialtjänst och LSS-verksamhet samt privata vårdgivare och utförare
En bättre socialtjänst
Combine väver samman individer, myndigheter, utförare och andra aktörer för att skapa effektivare verksamhet och tryggare omsorg för individen. Det är ett säkert, webbaserat system för både kommunala och privata aktörer som är utvecklat för att stödja behovet av att dokumentera samt att ge ett välutvecklat processtöd. Boka en demovisning idag och upplev hur ett verksamhetssystem skapar en bättre socialtjänst.
Betänkandet Hållbar socialtjänst – En ny socialtjänstlag (2020:47) föreslår en mer jämställd, förebyggande, lättillgänglig och kunskapsbaserad socialtjänst. Utredningen föreslår också att kommunerna ska kunna erbjuda biståndsinsatser utan behovsprövning. För att kunna möta utmaningarna som socialtjänsten står inför krävs ett modernt och flexibelt verksamhetssystem för socialtjänst och LSS-verksamhet.
Verksamhetssystemet Combine är en kombination av engagerade människor och modern teknik som har sin utgångspunkt i processkartläggning av socialtjänstens processer. Combine stödjer alla former av dokumentation inom verksamheterna SoL, LSS och HSL, och är ett komplett system för kommunala aktörer såväl som privata vårdgivare och utförare som utför uppdrag för landets kommuner.
Verksamhetssystemet är utvecklat av oss på Pulsen Omsorg, ett familjeföretag där många av våra medarbetare har bakgrund inom socialtjänsten eller vård och omsorg. Vi känner väl till utmaningarna som den sociala välfärdsomsorgen står inför och våra hjärtan bultar för teknik som underlättar omsorgen om människan. På Pulsen Omsorg utvecklar vi våra tjänster i samarbete med kunderna för att kunna skapa värde för våra kunders verksamhet.
Combine utvecklades efter en kartläggning av socialtjänstens processer och är därför särskilt passande för verksamhetsutveckling inom socialtjänst.
Personal som arbetar med SoL och LSS kan använda Combine för att:
Combine gör det enkelt att journalföra, registrera insatser och åtgärder samt föra strukturerad dokumentation över utförandet. Vårt verksamhetssystem för socialtjänst bidrar till en mer kostnadseffektiv och flexibel verksamhet. Det webbaserade systemet digitaliserar socialtjänsten och gör det möjligt för de olika aktörerna att komma åt nödvändig informationen oavsett tid eller plats ー vilket innebär att processerna hanteras på ett oerhört effektivt och smidigt sätt.
Fördelar med verksamhetssystemet
Combine är ett modernt och flexibelt system som även kan användas som verksamhetssystem inom vård och omsorg.
Legitimerad personal och personal som arbetar med HSL kan använda Combine för att:
Står du inför upphandling av verksamhetssystem för socialtjänsten eller har frågor kring hur vårt verksamhetssystem kan förbättra vård och omsorg? Kontakta oss för en demovisning som ger dig all information du behöver för att fatta ett väl underbyggt beslut.
Kan privata vårdgivare använda sig av Pulsen Omsorgs IT-tjänster?
Ja, våra IT-tjänster är anpassade efter både den kommunala och privata välfärdsomsorgen. Det är ett säkert, webbaserat system för både kommunala och privata aktörer som är utvecklat för att stödja behovet av att dokumentera samt att ge ett välutvecklat processtöd.
Vad är fördelarna med Pulsen Omsorgs verksamhetssystem?
Verksamhetssystemet Combine medför flera fördelar. Exempel på dessa är hög säkerhet, ökad effektivitet, integrationsmöjligheter samt tillgänglighet. Combine utvecklades efter en kartläggning av socialtjänstens processer och är därför särskilt passande för verksamhetsutveckling inom socialtjänst.
Hur lär jag mig Combine?
Combine har en inbyggd, kontextbaserad hjälp. Utöver detta erbjuder Pulsen Omsorg en modern e-Learning via vår e-Learningportal samt har ett stort utbud av utbildningar som kan genomföras både på plats och på distans.